Veelgestelde vragen

 

Algemene vragen 

De betaling lukt niet

Dat is lastig wanneer de betaling niet lukt.

Probeer het nogmaals of gebruik een andere betalingsmethode.

Lukt het nog steeds niet, geef maar een seintje.

Hoe kan ik de bestelling invoeren?

Wanneer u op de link 'shoppen' klikt, kan u de gekozen legging aanklikken.

 

Klik op het icoon ' in winkelwagen'.

 

Zo krijgt u de afbeelding van uw bestelling en mag u op de knop ' bestellen' drukken.

 

Vul hierbij uw gegevens in en selecteer uw betalingsmethode.

Waarom geen privé consult of huis bezoek

Ik heb hiervoor gekozen omdat ik me op die manier beter kan instellen op de energie die naar voren komt omdat ik dan ook meer geconcentreerd kan invoelen op jullie energie en zo krijg  ik de beste inzichten en boodschappen door.

 

Tevens bescherm ik hiermee ook mijn eigen energie en mijn privé leven. 

Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

 

Definities

1.Medium Brenda, gevestigd te Oudenaarde

BTW NR BE0873.078.588

 

2.   Klant: degene met wie Medium Brenda  een overeenkomst is aangegaan.

3.   Partijen: Medium Brenda  en de klant samen.

4.   Consument: een klant die tevens een individu is en die als privé persoon handelt.

 

 Toepasselijkheid algemene voorwaarden

1.   Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Medium Benda.  

2.   Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

3.   Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

4. Terugbetalingen van vergoedingen door Medium Brenda is uitgesloten.

Dit heeft betrekking op de consulten. Tevens worden email consulten niet terug betaald aan de gebruiker. 

 

Prijzen

1.   Alle prijzen die Medium Brenda  hanteert zijn in euro’s, zijn exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.

2.   Alle prijzen op de website van Medium Brenda kan zij  te allen tijde wijzigen. 

3.   Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Medium Brenda  niet kon voorzien kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.

4.   De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.

5.   De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Medium Brenda  vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.

6.   De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Medium Brenda, geldend voor de periode waarin zij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeengekomen.

7.   Indien partijen voor een dienstverlening door Medium Brenda  een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.

8. Medium Brenda  heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.

9.  De consument heeft het recht om de overeenkomst met Medium Brenda op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

 

 

 

Betalingen en betalingstermijn

1.   Medium Brenda mag bij het aangaan van een overeenkomst het gehele overeengekomen bedrag verlangen. 

2.   De klant dient betalingen vooraf de levering van het product te hebben voldaan.

3.   Medium Brenda behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling danwel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

 

Herroepingsrecht 

1.   Een consument kan een online aankoop ( enkel artikelen, geen diensten) gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:

·      het product niet is gebruikt

·      de verzegeling nog intact is

·      de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht

2.   De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan

op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling

3.   De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via engelbewaarster@gmail.com

4.   De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan Medium Brenda, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen. 

5.   De kosten voor retourneren komen ten koste van de consument.

 

 

Levering  

1.   Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.

2.   Levering vindt plaats bij Medium Brenda , tenzij partijen anders zijn overeengekomen.

3.   Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres. 

4.   Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft Medium Brenda  het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan. 

5.   Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate levering niet aan Medium Brenda kan tegenwerpen.

 

Levertijd 

1.   De door Medium Brenda  opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.

2.   De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een (elektronische bevestiging) heeft gekregen van Medium Brenda .

3.   Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij Medium Brenda  niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken. 

 

Feitelijke levering

 

De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.

 


Transportkosten 

 

Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

 

 

Verpakking en verzending

1.   Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan Medium Brenda niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.

2.   Indien de klant zelf voor transport van een product zorg draagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan Medium Brenda , bij gebreke waarvan Medium Brenda niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade. 

 

 

Bewaring 

1.   Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant.

2.   Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige danwel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.

 

Garantie

1.   Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Medium Brenda  enkel inspannings verplichtingen, geen resultaats verplichtingen. 

2.   De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal. 

3.   De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.

4.   Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt. 


Ruilen 

1.   Ruilen is alleen mogelijk als aan de volgende voorwaarden is voldaan:

·      ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop tegen overlegging van de originele factuur

·      het product wordt teruggestuurd in de originele verpakking met de nog aangehechte originele (prijs)kaartjes

·      het product is nog niet gebruikt

2.   Afgeprijsde artikelen en diensten als readings, healings, meditaties en andere online diensten kunnen niet worden geruild.

 

 

Uitvoering van de overeenkomst 

1.Medium Brenda  voert de overeenkomst naar het beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit. 

2. Medium Brenda heeft het recht om de aanvragen stop te zetten.

3.   De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant. 

4.   Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Medium Brenda  tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

5.   Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Medium Brenda  tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.  

6. Het is de verantwoordelijkheid van de klant hoe de uitkomst van de reading zal verlopen, Medium Brenda leest enkel de energie en is niet aansprakelijk voor plotse veranderingen  daar de klant zelf alles in handen heeft.

 

Informatieverstrekking door de klant 

1.   De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan Medium Brenda.  

2.   De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit. 

3. Stelt de klant geen duidelijke vragen of vragen die niet mogen beantwoord worden, zoals medische vragen, is Medium Brenda niet verplicht deze vragen niet te beantwoorden, zonder een terugbetaling te geven voor deze vraag.

4.   Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Medium Brenda redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.

 

 

 

 

 

Klachten

1.   De klant dient een door Medium Brenda geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

2.   Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Medium Brenda daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 14 dagen na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen. 

3.   De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat Medium Brenda  in staat is hierop adequaat te reageren. 

4.   De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.

 

 

Ingebrekestelling

De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Medium Brenda en dat dit tijdig Medium Brenda bereikt.

 


 

Aansprakelijkheid

1.  Medium Brenda is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.  

2.   Indien Medium Brenda aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.

3.Medium Brenda is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.

4.   Indien Medium Brenda aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

5.   Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

 

Vervaltermijn

 

Elk recht van de klant op schadevergoeding van Medium Brenda vervalt in elk geval 14 dagen na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.


 

 


Overmacht

Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Medium Brenda  1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Medium Brenda er weer aan kan voldoen. 

Medium Brenda  is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.

 

Wijziging van de overeenkomst 

 

Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

 

 

Wijziging algemene voorwaarden

Medium Brenda is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. 

 

Vragen over duidingen

Hoe gaat u te werk?

Wanneer ik een consult toe, stem ik mij af op de energie van de ander,

op die manier krijg ik de boodschappen door die voor jou heel belangrijk zijn en wat antwoorden geven op jouw vragen.

Ook boodschappen van overleden personen en van jouw gidsen en engelen komen dan via mijn doorgeefluik binnen.

Hoe kan ik een persoonlijke orakel kaart krijgen als ik die niet zelf trek?

Bij elke legging voel ik als medium direct in op jouw energie en aura.

op die manier krijg ik de juiste informatie door voor zowel uw legging als het trekken van de orakel kaart die voor u op dat moment van toepassing is.

Waarom enkel vragen met betrekking tot mezelf?

Bij een consult kijk ik via jouw energie hoe jouw situatie verloopt en wat er speelt,

hierbij is het belangrijk dat de reading over jou gaat, daar ik via jouw kanaal bekijk naar de oorzaak en wat ik jou als inzicht kan brengen.

 

Vragen over derden worden niet toegestaan indien dit niet betrekking heeft  tot jezelf,

daar een consult de bedoeling is dat er inzicht word gegeven en dat je er iets kan meedoen om jouw situatie aan te pakken.

Bij een consult over een ander word er in privé zaken van de ander gekeken en is dit zonder toestemming van de persoon in kwestie.

Onderwerp van vragen

Vragen met betrekking tot zwangerschap, zoals geslacht van de baby, rechtzaken of hoe het voor anderen verloopt, worden niet beantwoord. 

 

Waar blijft mijn bestelling?

Waar blijft mijn bestelling?

Uw bestelling word altijd na een 5 tal werkdagen naar u toegestuurd.

Deze worden op werkdagen verstuurd,  dus niet in het weekend.

Graag wat geduld daar ik hiervoor ook de energie moet hebben om alles goed aan te voelen en door te krijgen,

en ik daarnaast ook moet rekening houden met mijn invaliditeit en privé leven.

Check ook even uw mail of spambox, daar de mail verstuurd word met melding: Kaartlegging Bestelbevestiging

Vragen over artikelen

Waarom lukt de bestelling niet?

Een bestelliing voor de spirituele artikelen wordt maar vanaf 5 euro aanvaard.

Wat zijn de leveringskosten?

Voor België kost dit voor een gewoon pakket  8 euro.

Voor Nederland kost de verzending 10 euro

Hoe lang duurt de leveringstijd?

Ik streef ernaar om het pakketje binnen 5 werkdagen tot bij jou te laten leveren.

Deze worden verstuurd via Bpost en kan je makkelijk volgen via de track en trace code.

 

Kan ik het artikel komen ophalen?

U kan er voor kiezen om het artikel te komen afhalen.

Het afhalen is enkel mogelijk op afspraak.

We spreken dan samen een dag en uur af wanneer u het kan komen afhalen.

Afhalen gebeurt binnen een week na bestelling. 

Kan ik een bestelling nog annuleren?

Zolang jouw pakket nog niet is aangeboden bij Bpost, kan dit nog geannuleerd worden.

 

Zoniet is het helaas niet mogelijk maar kan u het wel retourneren.

Retourrechten

Kan ik een product retourneren?

Indien de bestelling  in originele staat en verpakking terug word verzonden, kan u de bestelling terugzenden.

 

Wat zijn de voorwaarden bij een retour?

- de zichttermijn van 14 dagen na ontvangst van het artikel is nog niet verstreken

- de artikelen zijn onbeschadigd

- de artikelen zijn voorzien van aangehechte labels en / of stickers

- de artikelen zijn nog verpakt in originele verpakking ( met gebruiksaanwijzing indien van toepassing )

- de verpakking is zo intact mogelijk

Tot wanneer kan ik het product retourneren?

U heeft 14 dagen de tijd voor het artikel in originele verpakking te verzenden.

Hoe moet ik het product retourneren?

Je retourneert je bestelling met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Daar u zelf gekozen heeft om het pakket terug te sturen, zijn de verzendkosten inderdaad voor de klant zelf,

daar gratis verzending helaas niet mogelijk is.

Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug?

Elke situatie wordt eerst geëvalueerd.

De bestellingen worden eerst bekeken op enige schade voor verzending. 

Neem daarom eerst contact op en we bekijken de mogelijkheden.

De betalingskosten van een uitbetaling van retour, wordt in koste gebracht van de klant.